אזרחות פולנית מסמכים

רוצים לקבל אזרחות פולנית? אתם צריכים להמציא מסמכים שיוכיחו את הקשר של הדורות הקודמים של משפחתכם למדינה. איך עושים זאת? 

אזרחות פולנית פותחת דלתות

אזרחות פולנית יכולה לפתוח לכם דלתות רבות בעיקר בגלל העובדה שמדובר באזרחות אירופאית לכל דבר ועניין. כאשר יש לכם את האזרחות הפולנית ביד אתם למעשה אזרחים של האיחוד האירופאי וזה אומר שאתם יכולים לקבל לימודים מסובסדים במוסדות רבים באירופה ולא רק בפולין, לרכוש קרקעות, ולסחור בנדל"ן לעשות עסקים ולמעשה השמיים הם הגבול. השוק האירופאי הוא אחד האהובים על הישראלים גם בגלל שהוא מפותח מאוד וגם בגלל שהוא קרוב לישראל גיאוגרפית. אזרחות פולנית עוברת לילדים שלכם וגם לילדים שלהם וכן הלאה ולכן זו השקעה חכמה לטווח ארוך.

בדקו את הזכאות הראשונית 

לפני שאתם ממהרים לחלום על החיים האירופאים החדשים שיהיו לכם חשוב מאוד שתבדקו את הזכאות הראשונית שלכם. עוד לפני שאתם מנסים לגייס את המסמכים שיעזרו לכם להשיג את האזרחות כדין, אתם חייבים להבין האם בכלל יש לזה צ'אנס. כמובן שאפשר לנסות להשיג את המסמכים דרך עורך דין אך זה יעלה לכם גם כסף רב וגם תקוות שעלולות להתנפץ. לכן חשוב לא לפתח ציפיות לפני שמבינים האם יש לכם קשר כלשהו לפולין, כזה שאפשר להוכיח, כולל דרך ההוכחה שלא תמיד תהיה פשוטה אפילו אם אתם יודעים שסבא או סבתא נולדו בפולין וגרו שם שנים רבות.

חשוב שתמציאו מסמכים מתאימים

כדי לקבל את האזרחות הפולנית הנכספת אתם חייבים להמציא כמה שיותר מסמכים וחשוב שהם יהיו ברורים ונהירים. יש מגוון רחב של מסמכים שיכולים להיות טובים כמו למשל: תעודת לידה, תעודה שמעידה על שינוי שם פרטי או שם משפחה, תעודת נישואין או גירושין, תעודת סיום גן בית ספר או מוסד אקדמי,  בעלות על נכס, בעלות על עסק ועוד. כל התעודות כמובן חייבות להיות פולניות. אם יש עוד תעודות שיכולות להוכיח את הקשר של בני המשפחה שלכם בדורות הקודמים לפולין תוכלו להתייעץ עם עורך הדין ולהגיש אותם. לבטח זה ישפר את הסיכוי שלכם לקבל את האזרחות.

כיצד נוכל להשיג את המסמכים?

כדי למצוא את כל המסמכים הללו אתם צריכים להיעזר בעורך דין. רק עורך דין מנוסה שמכיר את הליך הוצאת האזרחות הפולנית יוכל לעזור לכם ליצור קשר עם האנשים הנכונים שיעזרו לכם למצוא את המסמכים. האנשים הללו נמצאים בארכיון הפולני, והגישה אליו מורשית על ידי משרד הפנים, בזה עורך הדין יוכל לעזור לכם. יש גם קהילה יהודית בפולין שתעזור לכם והיא תעזור לכם לבר את מה שאתם צריכים, כמובן שהקשר עמה יתבצע גם באמצעות עורך דין שמכיר אותה. חשוב לזכור כי יש עורכי דין שמכירים גם אנשי מפתח במחוזות פולין שיסייעו במה שצריך.

מה עושים עם המסמכים שבידינו?

את המסמכים שהשגתם אתם צריכים להגיש לשגרירות פולין בתל אביב. השגרירות תעביר את המסמכים הללו יחד עם הבקשה שלכם אל משרד הפנים הפולני ולאחר מכן יבחנו אותה. הבדיקה עצמה יכלה לקחת כמה חודשים, בדרך כלל בין 3 ועד 4 חודשים. לעתים היא תתארך מעל 6 חודשים. חשוב לזכור כי בסופו של דבר זהו רק חלק אחד מהתהליך. יש עוד שלב נוסף שבו יקראו לכם לשגרירות לריאיון לפני שתקבלו את האזרחות וכמובן שלב ארוך יותר שבו תצטרכו למצוא את המסמכים, מה שלא יהיה פשוט. כל תהליך הוצאת האזרחות הפולנית יכול לקחת בין חצי שנה ולעתים יותר משנה.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה