הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה


דרכון אירופאי כמו של תושבי פורטוגל מאפשר להיכנס בחופשיות לכל המדינות שנמצאות באיחוד האירופי. במאמר הבא נרחיב על כך ונסביר מה צריך לדעת כדי להוציא דרכון כזה

דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופי לכל דבר ועניין. המשמעות היא שבאמצעות הדרכון אפשר להיכנס באופן חופשי למאות מדינות, לסחור ביבשת אירופה ואפילו ללמוד בחינם בחלק מהמדינות שחברות באיחוד. יתרה על כך, מדיניות הכניסה של תושבי פורטוגל ובעלי הדרכון שונה גם בכל הנוגע להוצאת ויזה לארצות הברית: מי שיש לו דרכון כזה לא צריך להוציא אשרת כניסה לארצות הברית וכך הוא חוסך לעצמו זמן ומאמץ.
אך האמת היא שמדיניות הכניסה המקלה של מחזיקי דרכון אירופי היא לא הסיבה היחידה לברר זכאות לאזרחות פורטוגלית. בין היתר, כדאי לקחת בחשבון את התנאים הנוחים יחסית שבהם צריך לעמוד כדי להוציא את הדרכון ואת ההליך הנוח של הגשת הבקשה. בנוסף, יש כיום אנשי מקצוע שיכולים לסייע עם התהליך של הוצאת דרכון ולקצר אותו בצורה משמעותית.


איך מקבלים דרכון פורטוגלי?


מי שרוצה ליהנות בעצמו ממדיניות הכניסה המקלה של מחזיקי דרכון פורטוגלי צריך לדעת איך להוציא אותו. בהקשר הזה יש כמה שלבים שקובעים מה יהיו סיכויי ההצלחה לקבל את הדרכון וכמה זמן יעבור עד שזה יקרה:
א. ריכוז מסמכים – בשלב הראשון של הוצאת כל סוג של דרכון צריך לרכז את המסמכים הרלוונטיים. ריכוז המסמכים חשוב כי הוא מאפשר לממשלת פורטוגל ולנציגי הקהילה היהודית במדינה לבחון כל מקרה לגופו. למרות שהתנאים להוצאת הדרכון פחות מחמירים בפורטוגל מאשר בספרד, העניין של ריכוז מסמכים עלול לעורר בעיות. רוב הבעיות נובעות ממסמכים חסרים של חלק מבני המשפחה או מחוסר יכולות למצוא אותם.
ב. אישור של הקהילה – בשלב השני ממתינים לאישור של הקהילה. זה גם השלב שבו צריך להציג בפועל את המסמכים המקוריים ולנסות לשכנע עד כמה שאפשר את נציגי הקהילה המקומית בקשר ליהדות פורטוגל. בנוסף, בשלב הזה צריך להגיש מסמכים שחתומים על ידי נוטריון ואפוסטיל ומתורגמים לפורטוגזית. כמו קודם, גם בשלב הזה עלולות להתעורר בעיות שקשורות להתנהלות לא נכונה מול הגופים השונים בתהליך.
ג. קבלת תעודות לידה ואישור לאזרחות – בשלב השלישי והאחרון מקבלים את תעודות הלידה והאישור לאזרחות. על בסיס האישור לאזרחות ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ולהשתמש בו כדי ליהנות ממדינות הכניסה המקלה.

ההשפעה של הדרכון הזר על הדרכון הישראלי

כאן המקום להזכיר שמדיניות הכניסה שממנה נהנים בעלי דרכון פורטוגלי לא נפגעת מתוקף העובדה שיש להם גם דרכון ישראלי. למעשה, כל אזרח יכול להחזיק ברשותו עד 3 אזרחויות שונות. המשמעות היא שאין חשיבות לעובדה שמדובר באזרח של מדינת ישראל ושל מדינת פורטוגל, כי את מדיניות הכניסה קובעים בכל מקרה לגופו לפי הדרכון שבו הוא בוחר להשתמש.
האפשרות לגור במרחב של המדינות החברות באיחוד האירופי קורצת להרבה ישראלים שעומדים בסטנדרטים של הוצאת דרכון פורטוגלי. בהמשך, אותן מדינות באיחוד מאפשרות לאזרחים ללמוד באקדמיה במחיר מוזל או בחינם ויש גם זכויות סוציאליות מתקדמות. כל אלו אמנם לא קשורים באופן ספציפי למדיניות הכניסה שממנה נהנים בעלי הדרכון, אך אלו בהחלט שיקולים שכדאי לקחת בחשבון.
לסיכום, דרכון פורטוגלי מתאים לישראלים שרוצים ליהנות ממדיניות נוחה בעת הכניסה למדינות אירופה וארצות הברית. את הדרכון עצמו מוציאים בתהליך פשוט יחסית שדורש ריכוז מסמכים והגשה שלהם לנציגי הקהילה היהודית המקומית – עד לקבלת האישור העקרוני ולאחר מכן קבלת תעודות לידה ואישור לאזרחות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח