בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי

רוצים לדעת האם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? אם תמשיכו לקרוא תגלו פרטים רבים שאולי יספקו לכם דרכון אירופאי ודלתות חדשות שייפתחו!

יש לבדוק את הזכאות הראשונית

השלב הראשון הוא בדיקת הזכאות הראשונית שלכם וזאת על פי שם המשפחה שלכם. הבדיקה הזו תהיה תחילה בדיקה עצמאית כי אתם יודעים מה מקור שם המשפחה שלכם ומכירים גם את המוצא שלכם, ולא יזיק לשאול את אבא ואימא. בסופו של דבר בדיקת הזכאות תתבצע גם בצורה פורמלית לפי רשימת שמות המשפחה שפרסמה ממשלת פורטוגל, רשימה שאם שמכם מופיעה בה מקדמת אתכם משמעותית אל עבר הדרכון. לאחר מכן יש להמציא מסמכים מתאימים אך שלב בדיקת הזכאות הראשונית הוא נקודת המפנה במחשבה שלכם בתהליך, ועורכי דין לעתים יבצעו זאת עבורכם בחינם.

יש צורך להעביר את הבקשה לממשלת פורטוגל

אחרי שהבנתם האם שם המשפחה שלכם נמצא ברשימת שמות המשפחה שפרסמה ממשלת פורטוגל, אתם צריכים להמציא מסמכים מתאימים כדי לשלוח אותם לממשלת פורטוגל. את בדיקת המסמכים הללו תוכלו לבצע דרך הקהילה היהודית במדינה, ועורך הדין הוא זה שיקשר ביניכם. לעורך הדין יש קשרים עם הקהילה היהודית בפורטוגל והוא יעביר להם את המסמכים שיש לכם וכך יוכלו לבדוק בארכיונים האם יש עוד מסמכים שיכולים לעזור לכם בתהליך. המשימה הזו יכולה להיות פשוטה מאוד עבור הקהילה היהודית אך לעתים מורכבת מאוד ולכן יכולה להימשך עד חצי שנה.

כמה זמן לוקח למשרד הפנים להחזיר תשובה?

משרד הפנים הפורטוגלי הוא זה שמתעסק בענייני ההגירה ולכן הוא זה שיקלוט את המסמכים שלכם ויחזיר לכם תשובה. התשובה שלו לרוב תהיה חיובית אם כבר הגשתם את הבקשה ופתחתם תיק כי השלב הקשה באמת הוא גיוס המסמכים מהקהילה היהודית. השגת המסמכים יכולה להיות יקרה יותר כיוון שיש צורך לתרגם אותם, במידה ומדובר במסמכים בעברית או בערבית, כיאה ליוצאי ספרד שהגיעו בעיקר למדינות ערביות בצפון אפריקה. משרד הפנים הפורטוגלי יכול להחזיר את התשובה למגיש הבקשה בין חצי שנה ועד שנה ממועד הבקשה. בפרק זמן זה תיאלצו להתאזר בסבלנות.

כמה עולה בממוצע כל תהליך בדיקת הזכאות?

תהליך בדיקת הזכאות יכול לעלות בממוצע 500 יורו. הקהילה היהודית גובה את המחיר הזה עבור הבדיקה כיוון שהיא כוללת חיפושים רבים וגישה לארכיונים מה שלא תמיד יהיה זול וכמובן לא מהיר. המחיר הזה יחזור אליכם במלואו במידה ולא תימצאו זכאים אז מהבחינה הזו אין לכם מה לדאוג. לאחר מכן תצטרכו להמשיך את התהליך עם פתיחת תיק במשרד הפנים הפורטוגלי, כאשר האגרה הזו תעלה לכם עוד 250 יורו. תרגום המסמכים יכול לעלות לכם עוד סכום נכבד שינוע בין 500 ועד 2000 שקלים תלוי בסוג המסמכים ובכמות שלהם. עורך הדין עצמו יכול לגבות שכר טרחה שבין 4 ועד 8 אלף שקלים.

כמה זמן אורך כל התהליך ומי יכול לסייע?

תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי יכול להימשך בין חצי שנה ועד שנה וחצי אך בימינו נדיר שהתהליך אורך פחות משנה. הסיבה לכך היא ריבוי הפניות של הישראלים שמעוניינים לנצל את זכותם ולקבל אזרחות פורטוגלית שהיא למעשה אזרחות אירופאית שלה יש שלל יתרונות. התהליך נמשך שנה וחצי מכיוון שרק בדיקת הזכאות על ידי הקהילה היהודית יכולה לקחת כמה חודשים, לעתים עד חצי שנה. ממשלת פורטוגל גם היא לוקחת את הזמן ותחזיר לכם תשובה בין 6 ועד 12 חודשים מעת מועד הבקשה. אמנם התהליך ארוך ויקר אך הוא שווה את ההשקעה, ודאי לעתיד של הילדים שלכם.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה