איך משיגים אזרחות פורטוגלית?

יש הרבה מדריכים באינטרנט שיסבירו לכם כיצד אפשר לקבל את הדרכון הפורטוגלי שאתם כל כך רוצים. הבעיה היא שהמדריכים האלו יכולים להיות ארוכים מידי או כאלו שלא קולעים למטרה וזה יכול לסבך את העניינים. זה הזמן להבין בפשטות מה השלבים בדרך לקבלת דרכון פורטוגלי וחיים חדשים.

צריך לברר עם הקהילה היהודית

אן ספק שתהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי אינו פשוט כלל וכלל והוא יכול להיות איטי בעיקר אם לא תעבוד בצורה מקצועית. לא סתם עורכי דין להוצאת דרכון פורטוגלי נפוצים כל כך בארץ והסטטיסטיקה מראה שרוב רובם של הישראלים שמבקשים את הבקשה בסופו של דבר מקבלים את הדרכון החדש שלהם. השלב הראשון הוא בירור עם הקהילה היהודית האם יש קשר בין אותו לקוח לבין מגורשי ספרד. הבדיקה תתבצע לפי שמות המשפחה ולפי הארכיונים בפורטוגל ובדיקה זו תהיה בעלות של 500 יורו. הקהילה היהודית מחזיקה בקשרים מתאימים וכך ניתן להבין טוב יותר האם יש לכם סיכוי טוב לקבלתו.

הגשת המסמכים לממשלת פורטוגל

אם הקהילה היהודית אישרה לכם שאתם עומדים בתנאי הזכאות הראשוניים לקבלת דרכון פורטוגלי אתם צריכים להמשיך לשלב הבא והוא שליחת המסמכים המתאימים לממשלת פורטוגל. משרד המשפטים ומשרד הפנים הפורטוגליים מתעסקים בנושא ואתם מעבירים להם את המסמכים דרך הקונסוליה בפורטוגל. יש להעביר את כל המסמכים לפי הדרישה כמו למשל תעודת לידה, תעודת נישואין ועוד מסמכים שמוכיחים את הקשר שלכם לפורטוגל, וכמובן גם דרישות של ממשלת פורטוגל לאזרחיה החדשים כמו למשל תעודות יושר. את המסמכים האלו יש לתרגם ולהחתים עם נוטריון.

מילוי טפסים והמתנה לתשובה

כדי להתחיל את התהליך ולשלוח את הטפסים עליכם לפתוח תיק במשרד הפנים הפורטוגלי. פתיחת התיק היא לא שלב מסובך אם תעבדו עם עורך דין. חשוב לזכור כי עורך דין יכול להיות מנוסה יותר או פחות וזה דבר שאתם חייבים לזכור היטב. מילוי הטפסים צריך להתבצע בפורטוגלית ולכן עליכם להיעזר בשירותיו של עורך דין שידאג גם לתרגם אותם, וכמובן שהתרגומים האלו יעלו עוד כסף. השלב הזה חובה ואם כבר הגעתם עד לפה אתם ממש רחק נגיעה מהדרכון הפורטוגלי הנחשק ולכן כדאי להמשיך.

הגעה לקונסוליה הפורטוגלית בישראל

אחרי שמילאתם את הטפסים וחלפו להם בין 6 עד 11 חודשים אתם צפויים לקבל את התשובה ממשלת פורטוגל. התשובה לרוב תהיה חיובית אלא אם כן אין לכם מספיק מסמכים או שלא הגשתם את המסמכים היטב. הבקשה יכולה גם להידחות אם יש לכם עבר פלילי ולכן למי שאין תעודת יושר מומלץ לו לא להיכנס לתהליך מלכתחילה. יזמינו אתכם לפגישה בקונסוליה הפורטוגלית ובה ימסרו לכם את האזרחות החדה שלכם ומכאן החיים שלכם צפויים להיות שונים לטובה. לאזרחות פורטוגלית ולדרכון פורטוגלי יש כוח רב בעיקר עצם היותה של פורטוגל חלק מהאיחוד האירופאי.

למה כדאי להשקיע בתהליך הנידון?

כמו שניתן להבין התהליך עצמו מורכב, ארוך וגם לא כל כך זול. התהליך יכול להימשך משנה עד שנה וחצי בממוצע ולעלות בין 6000 ועד 11 אלף שקלים, הכל תלוי בכמות המסמכים ובקשיים שיהיו בתהליך, כמו גם המחיר של עורך הדין בעצמו. למרות כל אלו חשוב להשקיע בתהליך ולא רק עבורכם אלא גם עבור הדורות הבאים. דרכון פורטוגלי נותן לכם למעשה דרכון אירופאי שבו תוכלו לעבור בין כל מדינות האיחוד האירופאי בלי בעיות. כמו כן תוכלו לעבוד, לעשות עסקים וללמוד במדינות האיחוד האירופאי וזה יתרון גדול שיכול להיות גורם מכריע בעתיד.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה