כמה זמן לוקח להשיג אזרחות פולנית?

אם יום אחד תרצו לקבל אזרחות אירופאית יכול להיות שבדיעבד העובדה שסבא וסבתא שלכם, או לפחות אחד מהם נולדו בפולין, יכולה לסדר לכם הגשמה של החלום הזה למציאות. יש מגוון רחב של מסמכים שתצטרכו להמציא כדי להוכיח את הזכאות שלכם והתהליך לא יהיה קצר, אך כמה ארוך הוא באמת ובמה זה תלוי? והאם אפשר לקצר אותו? הנה כל מה שצריך לדעת על תהליך הוצאת האזרחות.

כמה זמן לוקח להוציא אזרחות פולנית?
אין ספק שתהליך הוצאת אזרחות פולנית הוא תהליך ארוך, מייגע ולעתים הוא נכשל. עם זאת, חשוב לזכור שרוב רובם של הניגשים לתהליך הוצאת האזרחות ובעיקר אם הם ניגשים לתהליך הזה עם עורך דין מוסמך, בסופו של דבר יוצאים עם הדרכון הנכסף. אפשר לומר כי התהליך נמשך בין כמה חודשים ועד שנה וחצי כאשר שנה וחצי ומעלה אלו מקרים נדירים יחסית. עם זאת, לא נדיר בכלל למצוא אנשים שנמצאים בתהליך הזה כבר יותר משנה או קרובים לסגור שנה בו. התהליך אמנם ארוך ומייגע ויכול להיות מורכב ממשימות רבות ולא פשוטות אך בסופו של הוא יכול להיות הרבה יותר קצר עם עורך דין.
בחירת עורך דין מנוסה לקיצור התהליך
יש משפט שאומר שאין חכם כבעל הניסיון ובכל מה שקשור לתהליך הוצאת אזרחות פולנית הרי שאין חכם כמו עורך דין. כמובן שיש צורך לבחור בעורך דין שמתאים לתחום כאשר יש מגוון רחב של עורכי דין שמתעסקים בנושאים דומים אם כי אתם צריכים אחד שמתעסק באופן ספציפי באזרחות פולנית, ולא באזרחות פורטוגלית או אזרחות ספרדית שגם שני התהליכים הללו הפכו להיות מאוד נפוצים בשנים האחרונות. אזרחות פולנית דורשת תהליך אחר לחלוטין ואם לא תבחרו בעורך דין שמכיר את התחום הזה אתם יכולים לשלם על כך בתהליך מסובך, מורכב, לא ברור וגם ארוך ויקר יותר מהרגיל.
מה כולל התהליך שלוקח כל כך הרבה זמן?
·         תהליך הוצאת אזרחות פולנית, גם עם עורך דין, תכלול את אותם השלבים רק שההבדל הוא שעורך הדין המנוסה יסביר לכם שלב אחרי שלב מה צריך לעשות ויעזור לכם לעבור אותם בהצלחה. השלב הראשון הוא כמובן בירור תאריך הלידה ועזיבת פולין של סבא או סבתא ומציאת מסמכים מתאימים. המסמכים יכולים להיות תעודת לידה, תעודה של נכס מסוים, תעודת סיום בית ספר וכן הלאה. כל דבר שיכול להעיד על קשר לפולין יתקבל בברכה.
·         תהליך מציאת המסמכים אינו פשוט אך עורך הדין יכול לחסוך לכם זמן רב בגלל ההיכרות שלו עם הגנזך הפולני. כמו כן, עורך הדין יעזור לכם להגיש את המסמכים, למצוא להם שירתי תרגום ואישור נוטריון במידת הצורך וכמובן הוא יתווך ביניכם לבין השגרירות הפולנית וינהל עבורכם את התיק כולו בלי שאתם נשאבים אל התהליך על חשבון שגרת החיים שלכם.
ארוך אך משתלם
בסופו של דבר אחרי שנה ומשהו יכול להיות שתהיה לכם האזרחות הפולנית שכל כך רציתם. יכול להיות שלרגע תחזיקו את הדרכון הפולני ולא באמת תבינו למה התאמצתם כל כך כדי שיהיה לכם אחד כזה אך בעתיד יכול להיות שתתבדו ותבינו שההחלטה שלכם להוציא את האזרחות הייתה ההחלטה הכי טובה בחייכם. אזרחות פולנית שהיא למעשה אזרחות אירופאית לכל דבר, פותחת בפניכם כל כך הרבה דלתות ומלבד העובדה שתוכלו להיכנס לארצות הברית ללא ויזה ומלבד העובדה שתוכלו לרכוש באירופה נכסים, נדל"ן וכמובן לחפש עבודה בחו"ל, תוכלו לעבור באופן חופשי בין ארצות וגם ללמוד כמעט בחינם, וזאת הודות לסבסוד הרב של המדינות שחברות בה.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה