מהם תחומי הסמכות של נוטריון?

מי הוא הנוטריון

כפשוטו, נוטריון הינו עורך דין, אשר סמכויותיו במדינת ישראל הינן רחבות מאוד. הנוטריון מוסמך לאשר מסמכים שונים אישור משפטי לכל דבר ועניין, ללא צורך בשופט ועדים. מסמכים החתומים בידי נוטריון בראשון לציון משמשים לעתים כראיה בבתי משפט בארץ ובחו"ל. מה הם תפקידיו של הנוטריון בראשון לציון? אילו מסמכים יכול נוטריון לאשר מבחינה משפטית? נפרט על כך במאמר הבא.



מה תפקידו של נוטריון?

·         אימות ואישור הסכמי ממון: אחד מתפקידיו של הנוטריון בראשון לציון הוא לאמת ולאשר חתימות על מסמכים, לרבות חתימה על הסכמי ממון הנערכים בין בני זוג בטרם נישואיהם. הסכמי ממון מהווים חלק משמעותי בעת פירוק הנישואים והגדרת הזכויות והחובות של כל אחד מבני הזוג הגרושים.
·         אישור צוואות וירושות: בסמכותו של נוטריון לאשר תצהירים והצהרות. בזכות כך, נוטריון בראשון לציון יכול לאשר צוואות וירושות. על צוואות וירושות אלו להיות כתובות בידי הנוטריון או בידי בעל הצוואה, להיות מוקראות בפני כותב הצוואה ולהיות מוסכמות עליו. הנוטריון חותם את הצוואות בחותם הלחץ המיוחד שלו, עליו מתנוסס שמו ואישור העסקתו כנוטריון.
·         תרגום נוטריוני: תרגום נוטריוני הינו תרגום המבוצע בידי נוטריון בראשון לציון, ומטרתו לתרגם מסמכים משפטיים משפה אחת לאחרת. מסמכים אלו תקפים מבחינה משפטית הן במדינת המקור בה הופקו, והן במדינה שלשמה הם תורגמו. בין תפקידיו הרבים של הנוטריון קיים גם תפקיד אישור נכונות משפטית של מסמכים שונים, וזו היא הסכמות המופעלת בעת תרגום נוטריוני. מובן כי לשם קיום סעיף זה, על הנוטריון להיות בקיא בשתי השפות המופיעות במסמך המשפטי.
·         בדיקה משפטית בעת רכישת דירות: נוטריון בראשון לציון יכול לשמש כגורם המבצע בדיקה משפטית בטרם רכישת דירה. נוטריון יכול לבדוק האם הדירה רשומה בטאבו, האם הדירה נמכרת בידי קבלן מאושר בחוק, האם הדירה משועבדת והאם בוצעו בדירה חריגות בנייה שונות. בסמכותו של נוטריון לברר פרטים אלו בנוגע לנדל"ן והסוחרים בו.
·         ייפוי כוח: בסמכותו של נוטריון בראשון לציון לאשר ייפוי כוח, ולאמת כי החתומים על מסמכים מסוימים הם אכן בעלי הזכות לחתום בשם אדם אחר.
·         אישור העתקים: נוטריון בראשון לציון יכול לאשר את נכונותם של העתקי מסמכים.
·         אישור קיום: במקרי קיצון נדירים, בסמכותו של נוטריון בראשון לציון לאשר גם כי אדם מסוים נמצא בין החיים.

לכל מצב שלא יבוא, דעו כי יש לכם למי לפנות

ניתן לפנות לנוטריון בראשון לציון במצבי חיים שונים, דוגמת אימות הסכמי ממון, אישור צוואות וירושות, תרגום נוטריוני ועוד. חתימתו של נוטריון מהווה אישור למסמכים משפטיים שונים, ובמקרים רבים היא מייתרת את הצורך בהגעה לבית המשפט. אל תהססו לשכור את שירותיו של נוטריון אמין ומקצועי בכל סיטואציה בה תזדקקו לו.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה