מהו תפקידו של הנוטריון?

מהו נוטריון?
נוטריון הוא עורך דין אשר מוסמך על פי חוק לאמת, לערוך, לאשר, ולהעיד על מסמכים משפטיים. במקרים המוסדרים בחוק, חתימת נוטריון מהווה אסמכתא לבית המשפט על מקוריות המסמך החתום, לזהות החותם עליו, או לכך כי המסמך נחתם מרצונו של החותם. מסמכים החתומים על ידי נוטריון יכולים ואף נועדו לשמש כראיה בבתי משפט או למול גופים ממשלתיים ורשויות בארץ ובחוץ לארץ. ניתן למצוא נוטריונים שונים בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה, דרך נוטריון בראשון לציון, ועד לנוטריון באילת. כמו כן, ניתן למצוא נוטריונים עם התמחויות שונות כמו למשל אישור מסמכים בשפות שונות וכדומה.



מהם תפקידיו של נוטריון?
·         אימות חתימה על מסמך – ניתן לשכור נוטריון לאימות כי חתימה על מסמך רשמי אכך שייכת לאדם החתום עליו.
·         אישור כי החתום במסמך, על שם זולתו, היה מוסמך לכך – ניתן לשכור נוטריון כדי לאשר כי האדם החתום על מסמך רשמי מסוים היה מורשה ומוסמך לחתום על אותו מסמך.
·         אישור נכונות העתק של מסמך – במקרים רבים יש צורך בהגשת צילום של תעודות ומסמכים לגופים רשמיים כגון בתי משפט ומוסדות ממשלתיים. רוב הנוטריונים מציעים את השירות הזה ואין בעיה למצוא נוטריון בראשון לציון לצורך שירות זה.
·         אישור נכונות תרגום של מסמך – כאשר יש צורך בתרגום מסמכים לעברית או לחילופין תרגום מסמכים מעברית, יש צורך בנוטריון מוסמך המכיר את שתי השפות ברמה גבוהה. במקרים בהם יש צורך באישור של תרגום צריך למצוא נוטריון ספציפי שיוכל לעזור בתחום. למשל עבור תרגומים לשפה הפולנית ניתן למצוא נוטריון בראשון לציון אשר דובר פולנית ויוכל לאשר מסמכים המתורגמים לפולנית.
·         לקבל ולאשר תצהיר והצהרה אחרת – ניתן להצהיר לטובת בית משפט או גוף אחר בפני נוטריון ולקבל אישור חתום על טיב ההצהרה.
·         אישור שאדם פלוני חי – לפעמים יש צורך באישור כי אדם מסוים הוא בין החיים לטובת משפט, מסמכים משפטיים, ועוד. זהו אישור שיכול להתקבל על ידי נוטריון.
·         אישור נכונותה של רשימת מצאי – הנוטריון בודק את כל הפריטים ברשימה ומאשר כי אכן קיימים.
·         לערוך העדה של מסמך סחיר – למשל מסמכים הנסחרים בבורסה לניירות ערך.
·        לערוך מסמך או לעשות בו פעולה אחרת כשהעריכה או עשיית הפעולה בידי נוטריון דרושה או מותרת על פי חוק, לרבות חוק של מדינת חוץ, או על פי מסמך אחר
·        שימוש בסמכות של נוטריון ציבורי על פי דין אחר
·        אימות הסכם ממון בין בני זוג, אשר נחתם לפני הנישואין – בשנים האחרונות זוגות רבים חותמים על הסכם ממון טרם הנישואין וניתן למצוא נוטריון בראשון לציון לצורך כך.
תפקידו של הנוטריון הוא תפקיד רחב מאוד
לנוטריון יש מגוון רחב מאוד של תפקידים, ולכן נוטריונים רבים בוחרים להתמחות במספר מסוים של תפקידים. למשל, ניתן למצוא נוטריון בראשון לציון המתמחה באימות מסמכים ואישור תרגומים, ואילו נוטריון אחר המתמחה באישור רשימות מצאי לטובת קניסת נכסים והוצאה לפועל.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה