מי ולמה פונים לנוטריון בראשון לציון?

גם לכם יצא לעבור ברחוב ולראות שלטים שעליהם כתוב משרד עורכי דין ונוטריון, ולא באמת הבנתם על מה מדובר? מיהו בכלל הנוטריון ובמה הוא יכול לעזור? יכול להיות שבבוא העת גם לכם יהיה צורך בעזרה מקצועית מנוטריון וזה בדיוק הזמן להבין למה הוא קיים ומי צריך אותו. אחרי המאמר הזה אולי תבינו שגם אתם צריכים להיעזר בשירותים שלו במוקדם או במאוחר.

מיהו הנוטריון ומה ההכשרה שלו?

נוטריון הוא למעשה עורך דין, והתואר הזה ניתן אך ורק לו ולא למשרד כולו למרות שכל זה לפעמים נדמה מהשלטים של אותם משרדים. הנוטריון הוא עורך דין שעובד כעצמאי בתחום ולו לכל הפחות 10 שנות ניסיון עם פרקטיקה משפטית. הנוטריון צריך להיות ללא עבר פלילי, הוא צריך להיות כשיר פיזית לעבודה ועוד מספר תנאי סף שמזכים אותו בהגשת המועמדות שלו לוועדה מיוחדת שאמורה לקבוע מי יקבל את התואר הנחשק נוטריון ומי לא. הוועדה הזו ממונה על ידי משרד המשפטים וכך למעשה היא מאצילה את הסמכויות של הרשויות אל אותם נוטריונים לאשר מסמכים רשמיים בשמה. אלו מסמכים?




מדוע נדרש אישור נוטריון?
הנוטריון יכול לאשר מספר רב של מסמכים אך לפני שנפרט עליהם ונסביר מי בכלל צריך אותם, צריך להבין למה נדרש האישור שלו. אמנם על מסמכים רבים אנו יכולים לחתום גם בלי נוטריון אך השאלה מה יהיה התוקף המשפטי שלהם. יש לא מעט מסמכים חשובים מידי שההשלכות על ביצועם או על אי ביצועם יכול להיות גדול מאוד, כמו למשל צוואות, הסכם ממון וכן הלאה. כאשר נוטריון חותם על מסמך מסוים הוא למעשה מסביר לצד השני או לבית המשפט בבוא העת כי מדובר במסמך אמין שאושר על ידו אחרי כל הבדיקות הרלוונטיות, הן מבחינת התוכן שלו וכמובן מבחינת האדם שחתם עליו.

המסמכים שהנוטריון יכול לאשר

·         לנוטריון יש מגוון רחב של אפשרויות לחתום ולאשר מסמכים אך אחד החשובים שבהם הוא ייפוי הכוח הנוטריוני שאתם צריכים כדי לקבל משכנתא מהבנק. למעשה כאשר אתם לווים מהבנק סכום כסף אדיר ממדים לרכישת דירה אתם חייבים לפי החוק לאשר את המשכנתא, כלומר השעבוד העתידי של הנכס עבור הבנק, במידה ואתם לא תעמדו בתשלומי ההחזר מה שקורה לעתים רחוקות. מדוע נדרש ייפוי כוח נוטריוני ולא ייפוי רגיל ? בעיקר ליתר ביטחון.
·         נוטריון יכול לאשר גם הסכם ממון או בשמו השני הסכם חיים משותפים. הסכם זה הוא סכם גורלי עבור בני הזוג ויש צורך לאשר את תוכנו ואת שפיותם של החותמים עליו. כאשר נוטריון חותם על הסכם כזה הוא קביל משפטית ברמה הכי גבוהה שיש ואי אפשר להטיל עליו עוררין. הסכם כזה קובע לא רק את עתיד הרכוש ועתיד ההון המשותף של שני בני הזוג אלא גם את עתיד הילדים. הסכם כזה חייב להיות מאושר על ידי נוטריון כדי שיהיה קביל מול בית המשפט.
·         אם אתם רוצים לתרגם מסמך מסוים אתם צריכים לאשר את התרגום. מי קבע שהמסמך לא תורגם בצורה שאינה מקצועית? מי קבע שהמסמך בכלל מקורי? יכול להיות שזו תעודת לידה של אבא ואימא שאתם רוצים להראות לשגרירות מסוימת כדי לקבל אזרחות זרה, כמו שנפוץ היום במדינות כמו פולין, ספרד או פורטוגל, יכול להיות שזה גיליון ציונים כדי להתקבל לאוניברסיטה בחו"ל ויכול גם להיות שמדובר על תרגום של מסמכים רפואיים. בכל מקרה את המסמכים האלו יש לאשר והנוטריון הוא האדם שאתם צריכים.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה