מה עשוי לעכב קבלת דרכון פולני?

ישראלים רבים ששים אל עבר שגרירות פולין בישראל כדי לקבל את הדרכון הפולני שהם כל כך רוצים לקבל. האזרחות הפולנית יכולה לעשות לכם שמח בלב כי למעשה מדובר באזרחות אירופאית שתהיה משמעותית להמשך חייכם גם בעתיד. זה הזמן להבין מה יכול דווקא לעכב את קבלת הדרכון.

למה מגיע לישראלים דרכון פולני?

כדי להבין מדוע דרכון פולני שמגיע לכם יכול להתעכב אתם צריכים קודם כל להבין קצת רגע על התהליך. החוק הפולני קובע תנאי זכאות ברורים ליהודים שחיו בפולין בעבר ואומרים מי יכול לקבל אזרחות פולנית, וכך גם דרכון פולני, ומי לא. לא ניכנס אל פרטי החוק אך נאמר רק בקצרה כי מי שגר בפולין לפני שנת 1951 יכול לקבל אזרחות אם רק יצליח להוכיח זאת על ידי מסמכים שונים. יהודים רבים גרו בפולין לפני השואה, קרוב ל-4 מיליון, וכך למעשה פולין מנסה לתקן את העוול שנגרם להם ולהחזיר להם את האזרחות שנלקחה להם או שהייתה מגיעה להם לפי התגלגלות ההיסטוריה.

כיצד ניתן לקבל דרכון פולני?

דרכון פולני הוא לא סתם דרכון, הוא דרכון אירופאי. זה מסביר מדוע ישראלים רבים שזכאים לו לפי החוק הפולני ממהרים להוציא אותו כדי שיוכלו להגשים את כל החלומות שלהם. אנשים רבים בישראל של ימינו הם נצר לשושלת יהודי פולין ולכן כמות הפניות עצומה. ישראלים רבים חולמים לעבוד אירופה או לפתוח שם עסק, הם רוצים לקנות דירות ולסחור בנדל"ן וכמובן שיש גם חלומות רבים ללמוד שם בזול באחד ממוסדות הלימוד הכי טובים שיש. דרכון פולני ניתן לקבל רק אחרי שתוכיחו את הזכאות שלכם על ידי מסמכים מתאימים כמו למשל תעודות לידה, תעודות נישואין, טפסי בעלות על קרקע וכו'.

האם זה משנה שיש עוד אזרחות?

אם יש לכם עוד אזרחות מלבד אזרחות פולנית זה לא אמור להפריע לכם לקבל אזרחות פולנית. יש מדינות רבות בעולם שלא מתירות החזקה בשתי אזרחויות שונות מכל מיני סיבות אך פולין היא לא אחת מהן. יחד עם זאת יש מדינות מסוימות, כמו למשל גרמניה, שמתירות להחזיק לישראלים שתי אזרחויות בגלל מה שקרה בהיסטוריה. חשוב לזכור כי אזרחות נוספת יכולה להיות יתרון גדול מאוד אך יכולה גם ליצור בעיות, כמו למשל אזרחי ארצות הברית שצריכים לשלם מס למדינה גם אם הם גרים בחו"ל, כל עוד הם אזרחים. במקרה של פולין זה לא כך אז אתם יכולים להסיר כל דאגה מלבכם.

יכול להיות שיהיו חסרים מסמכים

מה שכן יכול לגרום לעיכוב בקבלתו של הדרכון הפולני שאליו אתם מחכים בקוצר רוח הוא שיהיו חסרים לכם מסמכים. יכול להיות שלא הצלחתם לגייס מספיק מסמכים או שהמסמכים שהצגתם לא יהיו מתאימים, כמו למשל תרגום לא מדויק, מסמך לא ברור או לאמין וכן הלאה. מצב כזה יכול להיות בעייתי מאוד כי אתם חייבים להציג את המסמכים שמאשרים את הטענות שלכם, אך אם תעברו עם עורך דין מנוסה הוא יעזור לכם להשיג את כל מה שאפשר כדי לשפר את הסיכויים שלכם.

יכול להיות שיהיה עומס על השגרירות

האפשרות הסבירה ביותר לעיכוב בקבלת דרכון פולני היא העומס על השגרירות. בגלל שישראלים רבים עומדים בתנאי הזכאות ובגלל היתרונות המדהימים של דרכון פולני לחייהם, יש כל כך הרבה פניות כך שהשגרירות בפולין שצריכה לאשר את כל הבקשות האלו ולקבוע פגישה כדי לספק את הדרכון לישראלים, יכולה להתעכב מאוד. לעתים ייקח יותר משנה וחצי לקבל את הדרכון אך בכל זאת כדאי לחכות!


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה