מי זכאי לאזרחות פורטוגלית

כולנו רוצים ליהנות מההטבות של אזרחות פורטוגלית אך לעתים זה פשוט יהיה קשה מידי כיוון שהתהליך נשמע לנו מסובך מאוד . אין ספק שתהליך שאורך בין שנה לשנה וחצי ויכול לעלות למעלה מ-10 אלף שקלים לא יהיה כל כך אופטימי אך אחרי שתבדקו את הזכאות שלכם תתחילו לדבר אחרת. 

יש סיבה היסטורית לזכאות לדרכון

לפני שמתחילים את תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי ועוד לפני שאתם מבררים את תנאי הזכאות שלכם אתם צריכים להבין למה בכלל מגיע לכם דרכון פורטוגלי. הדרכון הפורטוגלי פתוח לבקשות הישראלים בגלל גירוש ספרד שהתבצע במאה ה-15. במאה ה-15 גורשו כל היהודים מחצי האי האיברי וזה אומר גם ספרד וגם פורטוגל, וכך למעשה הגיעו הגולים אל מדינות צפן אפריקה. לכן אם היום אתם צאצאים ליהודי צפון אפריקה או מדינות אחרות שאליהם היגרו הישראלים בעבר, אתם זכאים לקבל שוב את האזרחות שהגיעה לכם. יש כמה דרכים להוכיח את נכונות המוצא שלכם.

שם המשפחה שלכם הוא תנאי הזכאות הראשוני
כל אחד יודע היטב האם הוא נצר לשושלת מגורשי ספרד או לא כי יוצאי ספרד הם עולי מרוקו, לוב, אלג'יר וכן הלאה. אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם זכאים אתם יכולים לבדוק האם שם המשפחה שלכם מופיע ברשימות שמות המשפחה של מגורשי ספרד. אתם יכולים לבדוק האם אתם יכולים לגשת לתהליך גם אחרי שתבצעו תחקור משפחתי קטן וכמובן תגלו מסמכים שיכולים להוכיח את הטיעונים הללו. בהמשך תצטרכו את המסמכים הללו כי אי אפשר לסמוך על שם המשפחה בלבד. ממשלת פורטוגל, וגם ממשלת ספרד שגם מאפשרת קבלת אזרחות, פרסמו רשימת שמות משפחה זכאים.

כיצד נשיג את המסמכים שדרושים לתהליך?

אחרי שהבנתם שאתם זכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית לפי שם המשפחה שלכם אתם צריכים להמציא מסמכים מתאימים. המסמכים הם אלו שיוכיחו את הקשר שלכם ולא שם המשפחה שלכם, שהוא רק הפתיח לתהליך. את המסמכים הללו תצטרכו למצוא בבית או בארכיונים שיש במשרד הפנים הפורטוגלי ולכן יש צורך לפנות לקהילה היהודית בפורטוגל. הקהילה היהודית בפורטוגל תוכל לעזור לכם למצוא מסמכים שקושרים ביניכם למדינה וזה יהיה בעלות של 500 יורו, שיחזרו אליכם אם לא תימצאו זכאים להמשך התהליך. מומלץ לפנות לקהילה היהודית בפורטוגל עם עורך דין מנוסה בתחום.

אלו מסמכים נצטרך להשיג להוכחת הזכאות?

כדי להוכיח שאתם זכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית אתם צריכים להמציא כל מסמך שמוכיח את אילן היוחסין שלכם. גם מומחה לאילן יוחסין, יש איש מקצוע כזה למקרה שלא הכרתם, יכול לעזור לכם להוכיח את הקשר שלכם למדינה אפילו שעברו כבר כמה מאות. אם תציגו תעודת לידה, תעודת סיום לימודים, תעודת גירושין, תעודת פטירה או כל תעודה אחרת שקשורה למדינה שאליה היגרו יהודי פורטוגל, תוכלו לקבל את האישור שייתן לכם אור ירוק להמשיך. כאשר תגישו את המסמכים האלו לשגרירות פורטוגל בישראל תצטרכו גם להשיג תעודת יושר מהמשטרה ולתרגם את כל המסמכים. 

למה כדאי להתאמץ כל כך לדרכון פורטוגלי?

קבלת אזרחות פורטוגלית היא אחד הרגעים המרגשים ביותר כי האזרחות משליכה על העתיד שלכם באופן דרמטי, ולטובה. אזרחות פורטוגלית פותחת לכם דלתות חדשות רבות כמו למשל לימודים מסובסדים במדינות האיחוד האירופאי, עבודה באירופה בלי צורך באשרה ואפילו פתיחת עסק או סחר בנדל"ן. כמובן שהאזרחות תעבור גם לילדים שלכם וכך למעשה אתם עוברים את התהליך למען העתיד. תוכלו גם סתם לטייל במדינות האיחוד בלי צורך בוויזה ואפילו להגיע לארה"ב בלי לעבור את התהליך היקר להוצאת וויזת תייר.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה