כמה עולה אזרחות פורטוגלית?

הרבה שאלות נשאלות על אזרחות פורטוגלית ולעתים נותרות ללא מענה ברור, גם אחרי חיפוש מעמיק באינטרנט. כיצד ניתן להוציא אזרחות פורטוגלית, מדוע זה כדאי, כמה זמן זה לוקח ובעיקר כמה זה עולה. על שאלת המחיר נענה במלואה במאמר הבא כך שתדעו כמה כסף ייצא לכם מהכיס ועל מה.

הגשת הבקשה לקהילה היהודית

השלב הראשון בתהליך הבקשה של הדרכון הפורטוגלי הוא לפנות לקהילה היהודית מומלץ לפנות לקהילה היהודית דרך עורך דין מנוסה וכמובן רק לאחר שאתם יודעים כי יש לכם קשר למגורשי ספרד לפי המוצא שלכם וכמובן שם המשפחה שלכם. את שם המשפחה שלכם ניתן למצוא במאגר שמות המשפחה שפרסמה ממשלת פורטוגל וזה יעזור לכם להחליט האם להיכנס לתהליך ארוך זה או לא. לאחר מכן יש להמציא מסמכים מתאימים ולשלוח אותם לקהילה היהודית בפורטוגל והיא תעזור לכם להבין האם יש עוד מסמכים שיסייעו בתהליך. בשלב זה תשלמו עלות של 500 יורו על התהליך.

הגשת הבקשה למשרד הפנים

אמנם 500 יורו נשמע לכם לא מעט אך יש שני דברים שאתם צריכים לזכור. הראשון, אתם תקבלו את הכסף שלכם בחזרה אם לא יימצאו מסמכים שיעזרו לכם לקבל את האזרחות ולמעשה התהליך ייעצר כאן. הדבר השני הוא ש-500 יורו שתשלמו, 2000 שקלים בקירוב הם רק חמישית מהמחיר הממוצע הכולל שתשלמו. לאחר קבלת התשובה מהקהילה היהודית תצטרכו לשלוח את הטפסים לממשלת פורטוגל דרך השגרירות הפורטוגלית בישראל והעלות של האגרה שתצטרכו לשלם יהיה 250 יורו. 250 היורו האלו ישולמו בכל מקרה בלי קשר להמשך התהליך גם אם תקבלו תשובה שלילית ממנה.

כמה עולה לכם הסיוע בתהליך?

יכול להיות שעד כה אתם מופתעים מהחישוב של העלות הכוללת של התהליך אך אלו הם רק תשלומי אגרות. התשלום עוד יהיה הרבה יותר גבוה גם בכל תהליך כיוון שהתרגומים יעלו לכם כסף. לא מדובר על סתם תרגומים אלא תרגומים נוטריוניים רשמיים שיעלו לכם בין 1000 ועד 3000 שקלים, תלוי כמה מסמכים ואלו מסמכים תצטרכו לתרגם. כמו כן יש צורך בהכרת הפורמט להגשת ה מסמכים לממשלת פורטוגל הרי אם משהו לא יהיה כשורה, משרד הפנים הפורטוגלי ידחה את הבקשה מיד והכסף לא יחזור אליכם. לכן חשוב לבחור בעורך דין מנוסה בתחום והעלות שלו תנוע בין 4 ועד 8 אלף שקלים.

אל תנסו להוציא את הדרכון לבד

אין ספק כי התשלום לעורך הדין להוצאת דרכון פורטוגלי הוא המחיר הגבוה ביותר שתשלמו והוא משפיע על התהליך כולו. עם זאת אסור לכם לנסות לעבור את התהליך הזה לבד כי אז תחכו סתם מעל שנה ולא תקבלו בסוף תשובה חיובית. אתם חייבים להיעזר בעורך דין שמכיר את הקהילה היהודית ומכיר את השגריר הפורטוגלי בישראל, וגם בכירים ממשלת פורטוגל בתפקידים הנכונים כדי שיעזור לכם לקבל את האישורים. יש הרבה עורכי דין מנוסים ומומלצים בארץ ומי שרוצה בכל זאת לחסך בעלויות יכול כמובן לבצע סקר שוק וכך הוא יוכל להבין מי מציע עבורו את העסקה הכי טובה.

המחיר גבוה אך שווה את ההשקעה

המחיר של הוצאת אזרחות פורטוגלית גבוה מאוד ובאופן ממוצע ינוע בין 7 ועד 11 אלף שקלים. עם זאת חשוב לזכור כי מדובר על הוצאת דרכון זר פעם אחת והילדים שלכם ייהנו ממנו באופן אוטומטי בלי שהם צריכים לעבור את התהליך. דרכון פורטוגלי יכול לעזור לכם לטייל בכל העולם בלי הוצאת ויזה ותשלומים נוספים, להשיג לימודים בחינם במדינות האיחוד האירופאי וכמובן לעבוד ולעשות עסקים.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה