הוצאת דרכון פורטוגלי בדיקת זכאות

בדיקת זכאות היא השלב הראשון בדרך להוצאת דרכון זר. במאמר הבא נתמקד במאפיינים של בדיקת זכאות עבור אזרחות פורטוגלית ונבין מה אפשר לעשות על מנת להגדיל בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה של התהליך
דרכון פורטוגלי קורץ לישראלים רבים שיכולים להוכיח שהם צאצאים של הקהילה היהודית במדינה. עם זאת, התהליך עצמו כרוך בבדיקה מסוימת של זכאות. המטרה של בדיקת זכאות היא להתחיל את התהליך רק עבור מי שזה רלוונטי עבורו וכך לחסוך זמן והוצאות. מעבר לכך, בדיקת הזכאות יכולה גם לעזור לגברים ונשים שהם צאצאים של הקהילה היהודית בפורטוגל אך אין להם את המסמכים המתאימים כדי להוכיח את זה.
בדיקת זכאות מתבצעת ברמה הפרקטית בעזרת פרטים אישיים של מבקש הבקשה להוצאת דרכון פורטוגלי. מלבד שם פרטי ושם משפחה, חשוב לציין האם בוצעו שינויים בשם גם במקרה של נישואין. בנוסף, יש לציין את ארץ המוצא, את האזרחויות הקיימות, את שם האב ושם משפחתו, את שם האם ושם משפחתה לפני הנישואין ובהמשך גם את ארץ המוצא של הסבא והסבתא מצד האמא והאבא. 

מה עושים אחרי בדיקת זכאות?

התוצאות של בדיקת זכאות יקבעו האם יש טעם להמשיך את התהליך ולנסות להוציא דרכון פורטוגלי. אם התוצאות של הבדיקה חיוביות ומבקש הבקשה מעוניין להתקדם לקבלת אזרחות פורטוגלית, הוא יכול לבחור האם לעשות זאת באופן עצמאי או בליווי אנשי מקצוע. בכל מקרה, התהליך עצמו זהה והוא כרוך במספר שלבים:
א. ריכוז מסמכים – בשלב הראשון של תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי לאחר בדיקת זכאות חיובית יש לרכז את המסכמים הרלוונטיים. לעומת בדיקת הזכאות עצמה שמתבצעת ללא צורך בהצגת מסמכים וביסוס הטענה לקשר בין מבקש הבקשה לבין הקהילה היהודית בפורטוגל, כאן יש משמעות גדולה למסמכים עצמם.
ב. הגשת המסמכים לנציגי הקהילה – בשלב השני נדרשים מבקשי דרכון פורטוגלי להגיש מסמכים לנציגי הקהילה היהודית. מבחינת החוק בפורטוגל, נציגי הקהילה היהודית הם אלו שמוסמכים לקבוע את הקשר בין מבקש הבקשה לבין הרקע ההיסטורי שלהם. בעזרת הגשת המסמכים ניתן להגדיל את הסיכוי לאישור של נציגי הקהילה היהודית ולהמשך התהליך לאחר בדיקת הזכאות.
ג. קבלת תעודות לידה – קבלת תעודות לידה ומיד לאחר מכן גם אישור לאזרחות מייצגים את השלב האחרון בתהליך הוצאת הדרכון. עם זאת, יש לציין את החשיבות של הכנת מסמכים מקוריים ואת היתרונות של מסמכים רשמיים שחתומים על ידי נוטריון בחותמת אפוסטיל ותרגום לפורטוגזית. למעשה, ללא חתימת הנוטריון או תרגום לפורטוגזית כלל לא ניתן להמשיך את התהליך ולהוציא את הדרכון.

כך מגדילים את סיכויי ההצלחה של התהליך

האמת היא שמלבד הגשת מסמכים בצורה נכונה ודיוק במסירת הפרטים, אין דרך ודאית להתגבר על היעדר זכאות להוצאת דרכון. מצד שני, אפשר להיות מעודדים בכך שהתהליך מאפשר למי שבאמת זכאי להוציא את הדרכון – לסיים אותו בצורה מוצלחת. בנוסף, יש שיטות מצוינות להגדיל את סיכויי ההצלחה לקבל דרכון לאחר בדיקת זכאות חיובית.
מי שעובר בדיקת זכאות ומגלה שמותר לו להגיש בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי יכול להתייעץ עם אנשי מקצוע. במסגרת התייעצות עם אנשי מקצוע, ניתן גם לרכז שירותים משלימים ובהם טיפול במסמכים, יצירת קשר עם נוטריון, תרגום לשפה הפורטוגזית וכן הלאה. מעבר לכך, התייעצות עם אנשי מקצוע מגדילה את סיכויי ההצלחה של התהליך כי היא מאפשרת למבקשי הבקשה ללמוד מניסיון העבר של אנשים אחרים ואף להשתמש בו טרם הגשת המסמכים בפעם הראשונה.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה