דרכון פורטוגלי ליוצאי ספרד

יוצאי פורטוגל יכולים ליהנות מדרכון פורטוגלי שיסדר להם חיים טובים יותר עם אפשרויות רבות יותר. אנשים רבים שמעו על התהליך אך מעולם לא חשבו לעבור אותו ברצינות בגלל כל מיני הנחות יסוד שגויות. זה הזמן להבין הכל על התהליך, החל מאורכו ועלויותיו ועד לסיבות שבזכותן כדאי לעובר אותו.

למה מגיע ליוצאי ספרד דרכון פורטוגלי?

נתחיל מקצת היסטוריה כי אולי היכרות איתה תסביר לכם מדוע כדאי לכם לדרוש לעשות צדק ולקבל שוב את האזרחות שהייתה בעבר שייכת לדורות הקודמים במשפחה שלכם. יוצאי ספרד ופורטוגל יכולים ליהנות בימינו מקבלת אזרחות מכיוון שבעבר, במאה ה-15 גירשו את היהודי מחצי האי האיברי. הגירוש היה רע מאוד והיהודים עזבו את כל מה שהיה להם והיגרו למדינות צפון אפריקה ובהמשך למדינות אחרות. ממשלת ספרד ופורטוגל חוקקו חוקים שמאפשרים לישראלים כיום שלהם מוצא ספרדי, לקבל את האזרחות שהייתה של משפחתם בחזרה. התהליך של ממשלת פורטוגל קל יותר.

דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי

אז אחרי שהבנו מדוע יש לכם את הזכות לבקש את הדרכון הפורטוגלי עכשיו נצטרך להבין מדוע זה כל כך חשוב ולמי זה יכול לשנות משהו בחיים. דרכון פורטוגלי בעצמו לא היה שווה הרבה אם פורטוגל לא הייתה חלק מהאיחוד האירופי. האיחוד האירופי הוא מקבץ של מדינות שהתאגדו פוליטית יחדיו וכיום יש להם חוקים מוסכמים בעניינים רבים החל מכלכלה ועד הגירה. לכן כאשר יש לכם את האזרחות של אחת מהמדינות אתם למעה אזרחים של האיחוד האירופאי וזה אומר שאתם יכולים להיכנס לכל המדינות באיחוד בלי צורך בוויזה, ליהנות מלימודים מסובסדים, לקבל אישור לעבוד, לפתוח עסק וכו'.

אפשר ללמוד ולעשות עסקים בקלות

מבין כל האפשרויות השונות שציינו לעיל על יתרונותיו של הדרכון הפורטוגלי יש יתרון אחד בולט מאוד והוא עניין הלימודים. אולי אתם לא חושבים שהתהליך הארוך והיקר ש להוצאת אזרחות פורטוגלי יהיה שווה לכם בסופו של דבר אך אל תשכחו שמי שמתכנן לימודים באירופה ולאו דווקא בפורטוגל, יקבל אותם כמעט בחינם אם הוא יהיה אזרח אירופאי. תוכלו ללמוד בבלגיה, גרמניה, בצרפת, באיטליה, ובעוד מדינות שמשתייכות לאיחוד ויקרצו לכם בגלל תנאי המחייה או התרבות. גם מי שרוצה לעשות עסקים עם מדינות אירופאיות יוכל לרשום את החברה שלו באיחוד האירופאי בתהליך קצר הרבה יותר.

אפשר לעבוד בין מדינות בלי צורך בוויזה 

אם אתם לא מתכננים ללמוד ואתם לא חושבים כרגע על הילדים העתידיים שלכם שאולי ייהנו מהדרכון החד שלכם אתם צריכים לזכור כי גם בטיולים הדרכון יכול לעזור. דרכון פורטוגלי ליוצאי ספרד יחסוך לכם את הצורך בהוצאת ויזה לארצות הברית כי זה ההסכם של ארצות הברית עם האיחוד האירופאי. כמו כן תוכלו לעבור בין מדינות האיחוד האירופאי בהצגת הדרכון שלכם בקלות רבה, מה שיהיה נוח הרבה לטיול ארוך כי הדרכון הישראלי לא מאפשר זאת. כמו כן תוכלו להגיע למקומות אחרים שלא חשבתם לטייל בהם מעולם, מקומות שאליהם לא ניתן להיכנס עם דרכון ישראלי.

איך אפשר לעבור את התהליך ומה הוא דורש?

המעלות הרבות של דרכון פורטוגלי יכולות לקרוץ לכם מאוד אך זה הזמן לדבר על התהליך עצמו שלא יהיה פשוט. התהליך יכול לארוך בין חצי שנה ועד שנה וחצי, כאשר הזמן מתארך בעיקר עקב ריבוי הפניות של הישראלים בתקופה האחרונה. התהליך דוש הצגת מסמכים מתאימים לממשלת פורטוגל אותם תלקטו דרך הקהילה היהודית בפורטוגל, דרך עורך דין מנוסה. חשוב לבחור בעורך דין עם קבלות בתחום וכך תהיו בטוחים שקבלת הדרכון החדש שלכם הוא רק עניין של זמן.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה