הוצאת דרכון פורטוגלי לנכדים של יוצאי ספרד

נכדים של יוצאי ספרד יכולים לנצל את היתרונות של דרכון פורטוגלי ולהוציא אותו באופן עצמאי או בליווי עורך דין. במאמר הבא נסביר על כך ונציג את אופן התהליך עבור ישראלים בגילאים שונים שעומדים בקריטריונים הנדרשים
החל משנת 2015 אומץ בפורטוגל תיקון לחוקה שמתיר ליהודים לקבל אזרחות במידה והם מצליחים להוכיח שהם צאצאים של הקהילה היהודית המקומית. מבחינה פרקטית, המשמעות היא שהמון נכדים של יוצאי ספרד רשאים לבדוק זכאות עבור הוצאת דרכון מן הסוג הזה. יחד עם זאת, יש גם אפשרות להתייעץ עם אנשי מקצוע ועורך דין או לברר על התהליך של הוצאת דרכון באופן עצמאי.

היתרונות של דרכון פורטוגלי

ראשית, חשוב להסביר על היתרונות של הוצאת דרכון פורטוגלי לנכדים של יוצאי ספרד וצאצאים של הקהילה היהודית במדינה. היתרון המשמעותי ביותר הוא שמדובר על דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. בפועל, המשמעות היא שמי שמחזיק בדרכון כזה יכול לנוע חופשי ביבשת אירופה, לעבוד, ללמוד, לסחור ועוד. כמו כן, המשתמשים בדרכון אירופאי לא צריכים להגיש בקשה לקבלת ויזה לארצות הברית.
שנית, יש להשוות בין דרכון פורטוגלי לבין דרכון ספרדי. באופן עקרוני, קל יותר להוציא את הדרכון של ממשלת פורטוגל בגלל שהיא לא דורשת מבחני שפה והכרת ההיסטוריה. חוץ מזה, אין צורך להישבע למלך ולדגל כדי לקבל את הדרכון. אלו בדיוק הדברים הקטנים שמקלים על התהליך והופכים אותו לריאלי עבור קהל היעד. 

איך מוציאים דרכון פורטוגלי?

מי שמבין לעומק את היתרונות של הוצאת דרכון פורטוגלי לנכדים של יוצאי ספרד ואף חושב שהוא יכול לעמוד בקריטריונים, צריך להיכנס לעובי הקורה על מנת להתחיל את התהליך הבירוקרטי. כאן יש למעשה מספר סעיפים שמומלץ לשים לב אליהם:
א. ריכוז מסמכים להגשה ראשונית – בשלב הראשון מרכזים את כל המסמכים הרלוונטיים ומתכוננים לקראת הגשה ראשונית. למרות שמדובר בשלב פשוט שלא מחייב כאמור את הכרת השפה או שליטה ברזי ההיסטוריה של פורטוגל, רבים מקלים בו ראש וזו טעות. חוץ מזה, יש לקחת בחשבון שאת המסמכים מגישים לקהילה היהודית בפורטוגל משום שהיא זו שצריכה לבדוק האם אכן מדובר בצאצאים של יוצאי ספרד.
ב. קבלת אישור הקהילה – בשלב השני ממתינים עד לקבלת אישור של הקהילה היהודית בפורטוגל. נציגי הקהילה נשארים בקשר עם נציגי הממשלה כדי לוודא שהם נותנים את האישור רק למי שמגיע לו, מה גם שטרם מתן האישור יש צורך בהכנת מסמכים מקוריים, בחתימה שלהם על ידי נוטריון ואפוסטיל ובתרגום שלהם לפורטוגזית.
ג. קבלת תעודות לידה ואישור לאזרחות – המסמכים שמגיעים מנכדים של יוצאי ספרד נשלחים למשרד המשפטים בפורטוגל. אם מגיעים לשלב הזה שבו נציגי הקהילה היהודית מאשרים באופן עקרוני את הבקשה, כל שנותר הוא להעביר את המסמכים למשרד המשפטים ולהמתין לקבלת תעודות הלידה והאישור לאזרחות. 

התמודדות עם קשיים נפוצים

כמובן שגם בתהליך הפשוט יחסית של הוצאת דרכון פורטוגלי עלולים להתעורר קשיים. אם רוצים להתמודד עם הקשיים האלה, צריך להשקיע זמן בריכוז המסמכים הרלוונטיים. על פניו נדמה שרוב הקשיים נובעים מחוסר זמינות של מסמכי ההורים, הסבא והסבתא והשורשים. בתוך כך, יש גם קשיים שמתעוררים כאשר הבקשה עצמה לא מוגשת בצורה נכונה.
הפתרון לרוב הקשיים הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע. אמנם הוצאת דרכון פורטוגלי בליווי אנשי מקצוע כרוכה בהוצאה כספית, אך היא משתלמת. בעזרת אנשי מקצוע אפשר להוציא את הדרכון בקלות, במהירות ובאחוזי הצלחה גבוהים ומרשימים.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה