השלבים להשגת דרכון פורטוגלי

כולנו שמענו על אזרחות פורטוגלית ועד כמה היא יכולה להיות משמעותית להמשך חיינו אך כאשר אנו שומעים על התהליך אנו חוששים. אף אחד לא רוצה לשלם אלפי שקלים על תהליך שנגמר ללא האזרחות ולעתים לא ברור כל כך האם זה כדאי. זה הזמן להבין איך משיגים אזרחו פורטוגלית בקצרה.

קוראים באינטרנט ומבינים מה הסיכויים שלכם

יש הרבה מדריכים שיסבירו לכם כיצד אפשר להשיג אזרחות פורטוגלית אך המדריך הזה יסיר לכם הכל בשפה הרבה יותר פשוטה. יכול להיות שאדם מבוגר שרוצה לדאוג לדור הבא עם אזרחות אירופאית יכול להסתבך כאשר הוא שומע על התהליך אך המאמר הזה ישים סוף לתהיות. השלב הראשון שאתם צריכים לעשות כדי לקבל את האזרחות הפורטוגלית שלכם הוא להבין מה הסיכויים שלכם דרך האינטרט וזאת הודות לשם המשפחה שלכם. בדיקה זו תהיה בדיקה ראשונית בלבד ובמהלכה תבדקו האם השם שלכם נמצא במאגר שמות המשפחה של מגורשי ספרד.

מחפשים עורך דין מומלץ ומנוסה בתחום

אולי בדיקת שם המשפחה שלכם ברשימת השמות נשמעת לכם כמו משימה שלא חשובה כל כך לתהליך כי אי אפשר לבדוק דבר כל כך היסטורי ברשימה שכזו. בהמשך כמובן שתצטרכו להמציא מסמכים שיוכיחו את טיעוניכם אך במידה והשם שלכם לא מופיעה ברשימה הסיכויים שלכם נמוכים מלכתחילה, מה גם שיש ברשימה לא מעט שמות . את הבדיקה הזו תבצעו יחד עם הקהילה היהודית בפורטוגל וכדאי לגשת לתהליך הזה בשלב זה כבר עם עורך דין מוסמך. עורך הדין ייצור קשר עם הקהילה היהודית בפורטוגל, ויבדקו את כדאיות המשך התהליך. אם לא יהיה אישור כסכם יוחזר לכם.

סוגרים את הפרטים עם עורך הדין

בחירת עורך הדין הוא שלב חשוב בפני עצמו וצריך להתעכב עליו. אי אפשר לגשת לתהליך כה מורכב ומסובך בלי עורך דין מקצועי ולכן אתם צריכים לוודא היטב את התנאים שהוא מציע לכם. אם לא תבצעו סקר שוק בבחירת עורך דין להוצאת אזרחות פורטוגלית יכול להיות שתגלו בהמשך שהתהליך מסתרבל ואתם לא מקבלים תשובות בזמן, ויכול להיות שגם יש בעיות עם הגשת המסמכים שלכם. גם המחיר שהוא יכול לגבות יהיה שונה מעורך דין אחר ולכן חשוב לבדוק היטב את כל האפשרויות. עדיף שעורך הדין ילווה אתכם לכל אורך התהליך מהגשת הבקשה לקהילה היהודית ועד קבלת התשובה בסוף.

מגישים את המסמכים לגופים המתאימים

אחרי שהגשתם את הבקשה לקהילה היהודית בפורטוגל בעלות אגרה של 500 יורו אתם צריכים לחכות לתשובה שלהם. התשובה שלהם יכולה להגיע תוך כמה שבועות או כמה חודשים ובדרך כלל תהליך זה יהיה מהיר יחסית ביחס להמשך. אחרי שקיבלתם את האישור מהקהילה היהודית אתם צריכים לשלוח בקשת לממשלת פורטוגל דרך הקונסוליה בישראל. התהליך הזה צריך לכלול כבר מסמכים שמוכיחים את הטיעונים שלכם, שמוכיחים שיש לכם קשר למשפחה שיש לה מקורות ספרדיים או פורטוגליים שגורשו במאה ה-15. המסמכים הללו צריכים להיות מתורגמים לפורטוגזית.

מחכים לתשובה ואוספים את הדרכון

אחרי שהגשתם את הבקשה בתשלום אגרה על סך 250 יורו אתם צריכים להמתין לתשובה של משרד הפנים הפורטוגלי. משרד הפנים הפורטוגלי יכול להודיע לכם בין 4 ועד 11 חודשים על תשובתו כאשר רוב התשובות יהיו חיוביות אם כבר הגיעו עד לתהליך זה. אחרי שקיבלתם את התשובה אתם צריכים להגיע שום לקונסוליה ולקבל את האזרחות החדשה שלכם, לבצע כמה הליכים פורמליים כמו כל אזרח חדש של פורטוגל ולאחר מכן אתם רשאים ליהנות מהיתרונות של האזרחות.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה