מה נותנת לנו אזרחות פולנית?

אזרחות פולנית מאפשרת לכל ישראלי לקבל דרכון אירופאי. באמצעות הדרכון הזה ניתן ליהנות משורה ארוכה של זכויות והטבות ששמורות לתושבי האיחוד האירופי בלבד, ולכן כדאי להנפיק אותו באמצעות האזרחות
אזרחות פולנית היא אחת הדרכים המהירות והנוחות ביותר להנפקת דרכון אירופאי. מאז הצטרפות פולין לאיחוד האירופי בשנת 2004, היא הפכה למדינה מבוקשת מאוד עבור ישראלים שעומדים בתנאים הנקבעים על פי החוק. כיום למשל יכולים ישראלים שמוכיחים אזרחות של קרוב משפחה שנולד בפולין לקבל בעצמם אזרחות כזו, ולאחר מכן לעתור לשגרירות לקבלת דרכון פולני.

היתרונות של האזרחות והדרכון

הדרכון הפולני זהה לכל דרכון אירופי אחר והוא מגלם בתוכו שורה ארוכה של יתרונות:
א. לימודים ומלגות – אזרחי האיחוד האירופי יכולים ללמוד ולקבל מלגות מלאות במוסדות לימוד בכל רחבי היבשת. בנוסף, הם חשופים למלגות חלקיות באוניברסיטאות, במכללות ובמוסדות להשכלה גבוהה במדינות שונות ששייכות לאיחוד. המשמעות היא חיסכון עצום בהוצאות על לימודים גבוהים, כמו גם אפשרות להבטיח רמה איכותית ובלתי מתפשרת של השכלה.
ב. חופש תנועה - אזרחות פולנית נותנת לישראלים חופש תנועה מלא ביבשת. היא מאפשרת להם להתנהל כאזרחי אירופה לכל דבר ועניין, בתנאים זהים לחלוטין לאלו שנולדו במדינה. חופש התנועה מוכיח את עצמו עבור הקהל הרחב, סטודנטים צעירים, זוגות, בעלי משפחות, מבוגרים בגיל הזהב ועוד.
ג. רכישת נדל"ן ומקרקעין – מבחינה עסקית, אזרחות של מדינה אירופאית כמו פולין תעניק לנו את האפשרות לרכוש נדל"ן ומקרקעין באירופה בצורה חופשית לחלוטין. רכישת נדל"ן חופשית וחוקית כזו מתבצעת בזכות האזרחות ללא הצורך בשותף מקומי והיא חוסכת בירוקרטיה מסובכת. רכישת הנדל"ן והמקרקעין לא שמורה רק למשקיעים בעלי הון, אלא לכל מי שרוצה להפיק תשואה משמעותית מהדרכון והאזרחות שיש ברשותו.

כל מה שצריך לדעת על הדרכון

באופן עקרוני, אזרחות פולנית ודרכון אירופאי מעניקים גם אזרחות באיחוד האירופי עצמו. הם מאפשרים לכל מי שמחזיק בהם לעבוד, להתגורר וללמוד במדינות ששייכות לאיחוד, באותם תנאים בדיוק כמו התנאים של אזרחי המדינות. עם זאת, רק מעט מבין הזכאים לדרכון ולאזרחות יודעים איך לנצל את היתרונות הגלומים בהם.
כדאי להתייעץ עם עורכי דין ולבצע בדיקת זכאות מסודרת. הבדיקה עצמה היא בדרך כלל חינם, בעוד התשלום נגבה לפי אופי הטיפול בבקשה ומאפייני הלקוח. בדיקת הזכאות מתבצעת בשלבים הראשונים על ידי מילוי שאלון קצר ובדיקת מסמכים. בנוסף, האזרחות ניתנת להעברה לצאצאים ללא הגבלת דורות, אולם היא לא ניתנת להעברה בקרב בני זוג – אלא אם הם עוברים לגור בפולין לתקופה של לא פחות משלוש שנים.
לסיכום, אין ספק לגבי היתרונות של דרכון אירופאי והדרך להשיג אותו עוברת באזרחות של אחת המדינות החברות באיחוד. פולין נותנת מענה על הצורך הזה ורלוונטית לישראלים רבים.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה