כך תוכיחו שיש לכם שורשים פולניים בשביל דרכון

הכול למען הדרכון

עד לפני קצת יותר מעשר שנים לא היינו יכולים לחשוב בכלל על האפשרות להוציא דרכון פולני ולמעשה הוא גם לא עניין אותנו כל כך. למה בכלל שתעניין אותנו מדינה עשירה בהיסטוריה משותפת לעם היהודי, לא היסטוריה חיובית במיוחד, ועוד מדינה קרירה שאין בה משהו מיוחד? עצם העובדה שפולים שייכת למדינות האיחוד האירופאי הופכת אותה לאטרקטיבית במיוחד, ובעיקר בגלל הקלות היחסית לקבלת האזרחות. עם זאת, יש צורך בהצגת הוכחות  שיראו על הקשר שיש לכם וזה הזמן להבין איך אפשר להוכיח שיש לכם שורשים פולניים לקבלת דרכון פולני.



כך תוכיחו שיש לכם שורשים פולניים בשביל דרכון

·         בשורה התחתונה, אתם צריכים להוכיח שיש לכם קשר משפחתי עם אדם שהיה אזרח פולין לפני ינואר 1951. זאת אומרת, אם יש לכם סבא וסבתא שהיו גרים בפולין לפני התאריך הנקוב, אתם רשאים לקבל את האזרחות. השלב הראשון הוא הקל יותר, לבדוק את הזכאות הראשונית על ידי וידוא שנות המחייה של בני המשפחה שלכם בפולין. לאחר מכן ודאו שיש לכם את המסמכים שמקשרים ביניכם לבין קרובי המשפחה. מה שיישאר לכם מכאן זה להוכיח שהם באמת גרו בפולין.
·         כדי להוכיח שסבא או סבתא גרו בפולין עליכם למצוא כל אישור שמראה שהם היו אזרחים מהמניין. אם יש לכם תעודת זהות ישנה או דרכון ישן זה בדיוק הזמן לשלוף אותו ולהוכיח אך ברוב המצבים התהליך יהיה מסובך יותר. תוכלו להתקשר לצלב האדום ולמצוא מסמכים מתאימים, תוכלו לחפש בארכיון של משרד הפנים הפולני תעודת לידה, או באוניברסיטאות מסוימות תעודת לימודים או הרשמה כלשהי שתוכיח את הנוכחות של בן משפחתכם.

תעברו את התהליך עם עורך דין מנוסה

אין ספק שבירורים עם ארכיונים שונים בפולין כמו למשל הצלב האדום, או בירור עם הרשויות המקומיות בפולין, יכולות להיות מסובכות מאוד עד שתחשבו שזה לא בשבילכם ואין סיכוי, ועדיף בר לוותר מאשר לצפות ולהתאכזב. אין לכם מה להתייאש, לא מדובר בתהליך מסובך כמו שהוא נראה ועם עורך דין מנוסה תראו שאזרחות פולנית היא לא דבר שאינו בהישג יד. עורך דין מנוסה יידע כיצד לנהל את התהליך בצורה הכי יעילה, ימצא את הטפסים הנחוצים ויגיש אותם בשבילכם וכמובן יעדכן אתכם בכל התהליך.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה