איך מבררים זכאות לאזרחות פולנית?

אזרחות פולנית יכולה להיות המפתח שלכם לחיים מוצלחים יותר. סביר להניח שתרימו גבה אחרי שתשמעו את המשפט האחרון אך אחרי שתבינו שלאזרחות פולנית זכאות למגוון רחב של אפשרויות בגלל העובדה שפולין שייכת לאיחוד האירופאי, תשנה לחלוטין את המחשבה שלכם וגם אתם תרוצו לבדוק את הזכאות שלכם. כיצד אפשר לבדוק את הזכאות? במאמר הזה נסביר לכם שלב אחרי שלב.

האם יש לכם קשר לפולין?

השלב הראשון הוא קודם כל להבין האם יש לכם איזה שהוא קשר לפולין כי אם אין לכם אפילו קשר בסיסי ביותר, אולי כדאי שתוותרו על התהליך. אם סבא או סבתא פולנים אז בוודאי שאתם יכולים להמשיך לבדוק את זכאותכם אך אם מדובר על סבא רבה או סבתא רבה בדורות הקודמים, לא רק שיש סיכוי שאין לכם זכות לקבל את האזרחות הפולנית גם אם תהיה דרך כזו היא תהיה מסובכת עד בלתי אפשרית להוכחה. בגדול אפשר לומר כי העדה שלכם היא הזכאות הכי ראשונית שיש אך לאחר מכן יש עוד מספר פרטים שאתם צריכים לברר לגבי סבא או סבתא שיכולים לכוון אתכם להמשך תהליך.



מתי סבא וסבתא נולדו ועזבו את פולין?

לאזרחות פולנית זכאות שמחכה לאלפי ישראלים אך לא כולם מבינים עד כמה האזרחות הזו יכולה לפתוח להם את השער לעבודה או לימודים באירופה כאשר חלק גדול מהם יודעים שיש סיכוי טוב להוציא את הדרכון הפולני, אך הם נבהלים מכל התהליך. עד כה הבדיקות שתצטרכו לבצע לא יכללו תשלומים מיוחדים כי גם בשלב הבא אתם צריכים לברר מתי סבא או סבתא עזבו את פולין, כאשר אנו מתייחסים לסבא וסבתא אך הם יכולים להיות גם אימא ואבא. החוק הפולני שונה מספר פעמים אך אם סבא וסבתא עלו לארץ אחרי שנת 1951, ככל הנראה יש לכם זכות לקבל אזרחות פולנית באחוז גבוה.

אלו תנאים נוספים קיימים?

·         החוק הפולני שונה מספר פעמים ולכן הסעיפים לקבלת זכאות לדרכון פולני היו שונים בעבר. כיום הסעיפים אומרים כי אדם שעזב את פולין אחרי שנולד בה, כאשר תאריך העזיבה היה לאחר שנת 1951, זכאי לקבל את האזרחות הפולנית המבוקשת וזה כולל כיום דרכון ושייכות לאיחוד האירופאי. כמובן שיש עוד תנאים כאשר את כולם תצטרכו להוכיח במסמכים, כמו למשל אי שירות בצבא זר לפני שנת 1951, לידה בפולין אחרי שנת 1901, מגורים בפולין וכו'.
·         כמובן שלכל יש צורך להציג מסמכים והמסמכים יכולים להיות מסובכים הרבה יותר ממה שנדמה לכם. למשל, אם אתם רוצים להוכיח שסבא או סבתא גדלו בפולין ערב מלחמת העולם השנייה אתם צריכים להציג מסמך שמוכיח זאת וזה יכול להיות מסמך של תעודת פטירה, תעודת סיום תיכון או כל דבר אחר שדומה ויענה על אותה דרישה.
·         כמובן שאת כל המסמכים האלו יש צורך לתרגם ולאשר וזו לא פעולה פשוטה, אך שגרירות פולין והקהילה היהודית יכולים לעזור לכם לאשר את המסמך ולעתים אפילו להשיג אותו כאשר להם יש גישה לארכיון בפולין כולל של משרד הפנים הפולני.

מסתבכים עם התהליך? זה הזמן לפנות לעורך דין

פנייה לעורך דין שיברר האם לאזרחות פולנית זכאות גם עבורכם יכולה להפוך את התהליך להרבה יותר פשוט. אנשים רבים נלחצים מהמסמכים הרבים ולא מבינים מה עליהם לעשות ולמעשה עבודה עצמאית בתהליך זה יכולה לא רק להיות הרבה יותר מסובכת אלא גם הרבה יותר יקרה בגלל הזמן שאתם מבזבזים. פנייה לעורך דין מנוסה בעניינים אלו יכולה לסייע לכם לתהליך הרבה יותר פשוט ומהיר.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה