כל הטריקים להוצאת אזרחות פולנית

אזרחות פולנית מעולם לא נראתה קרובה כל כך אך למעשה היא גם מעולם לא נראתה מושכת כל כך. כיום זוהי האזרחות הכי אטרקטיבית עבור ישראלים רבים שרואים בה את המפתח לתעסוקה, לימודים ומחייה באירופה. זה הזמן להבין איך מוציאים את האזרחות ומה יכול לעזור לכם.



מה קובע החוק?

החוק הפולני השתנה מספר פעמים והעדכני ביותר קובע שכל אדם שחי בפולין לפני ינואר 1951 יכול לזכות באזרחות יחד עם כל צאצאיו. משמעות הדבר היא שאם סבא או סבתא שלכם, אולי אפילו אימא או אבא, חיו בפולין לפני תאריך זה או שיש להם אזרחות כלשהי שכבר בתוקף, אתם רשאים להגיש את הבקשה לקבל את האזרחות הפולנית ולהיות אזרחים מן המניין. בניגוד לאזרחויות אחרות, אין צורך לעבור מבחן שפה בפולנית, מבחן שכאמור היה יכול להיות מאוד קשה להגשמת התהליך, כאשר מספיק להמציא את הטפסים הרלוונטיים ולהגישם למשרד הפנים הפולני.

כל הטריקים להוצאת אזרחות פולנית

·         המציאות הפולנית בשנות הארבעים והחמישים לא הייתה כל כך פשוטה עבור היהודים ולכן קשה מאוד להוכיח שסבא או סבתא היו אזרחים פולניים אפילו אם כך באמת היה ויש אפילו תמונות שמעידו תעל כך. כדי להשיג את המסמכים הרלוונטיים יש כמה טריקים שצריך להכיר ואחד מהם הוא פשוט לנסות להוכיח שמישהו מהמשפחה היה בפולין ויש תעודות שמראות שהוא ביצע רכישות, התגורר בפולין וכולה.
·         למשל, כדי להוכיח שסבא היה גר בפולין בתקופת נעוריו תוכו לספק תעודת הרשמה לאוניברסיטה, דיפלומה, תעודת סיום גן, תעודת נישואין פולנית, תעודת פטירה פולנית וכולה. כל תעודה שהיא ממוצא פולני ומקשרת בין האדם שהיה בפולין ואליכן, זאת על ידי הצגת מסמכים שונים שיוכיחו את הקשר משפחתי שלכם דבר שיהיה הרבה פחות בעייתי, יוכיחו את הקשר שיש לכם.

ואיך משיגים את הטפסים?

ראשית, יש להיעזר בעורך דין מוסמך שינהל את כל התהליך שלכם עד לאזרחות פולנית שאתם רוצים לקבל. הוא כבר יידע להסביר לכם ביחס למצבכם היכן צריך לחפש כאשר הארכיון של הצלב האדום בגרמניה יכול לעזור בנושא, כמו גם הארכיון של משרד הפנים הפולני או משרד החינוך וגופים אחרים.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה